🚚 Fri frakt vid köp över 99 SEK

🧶 Mer än 73 års erfarenhet av garn

Returnera föremål

Värd Mayflower A/S har du 100 dagar på dig att ångra ditt köp.

Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp kan du returnera dina varor inom 100 dagar.
Om du väljer att returnera en vara och orsaken till returen inte är ett misstag begånget av Mayflower A/S, är du ansvarig för fraktkostnaderna. Du är ansvarig för eventuella skador som uppstår under transporten eller för förlorade paket. 

Produkten och bandet måste vara intakta och i oanvänt skick (t.ex. får garn inte lukta rök etc.). dessutom måste alla originalförpackningar inkluderas i oskadat skick. Vi återbetalar inte pengar för använda eller skadade varor.
Om originalförpackningen (inte de vita fraktpåsarna från Mayflower A/S) är skadad med t.ex. tejp, förpackningsetiketter eller liknande, görs ett avdrag på priset.

Gå till vår returportal via länken nedan.

  • Reklamation

    Om din vara är defekt eller om du har något annat reklamation, vänligen kontakta oss alltid innan du returnerar varan.

    Skriv ett e-postmeddelande till shop@mymayflower.se med ditt reklamation så kommer vi att behandla ditt reklamation så snart som möjligt. 

    Ditt e-postmeddelande måste innehålla ordernumret och orsaken till ditt reklamation. Vänligen inkludera fotodokumentation om möjligt. 

    Vi betalar kostnaden för returförsändelsen och skapar en returetikett åt dig för att spara kostnaden. Vi ersätter inte kostnaden för förpackningen för returförsändelsen, men rekommenderar att du återanvänder den förpackning som du mottog varorna i. 

  • Byten

    Om du vill byta en vara som du har beställt i fel färg, garnkvalitet eller liknande, returnerar du den bara och beställer om den önskade varan själv.

    När du vill byta till en annan vara måste du returnera den köpta varan och beställa den nya varan du vill ha istället.

    Vi återbetalar pengarna för den returnerade varan när vi har mottagit den.

  • Återbetalning

    Om du vill ha pengarna tillbaka krediteras de alltid till det kreditkort som användes vid köpet av varan. Om detta inte är möjligt kommer du att bli kontaktad för att ge oss ett kontonummer som vi kan överföra pengarna till. 

    Returnerade varor får inte ha använts. Det är viktigt att varan ser ut som ny och returneras i samma skick som du fick den.

    Det innebär att varan ska vara oanvänd och hel när den returneras, samt att band och förpackning ska vara i originalskick. 

    Om varan/förpackningen är skadad eller visar tecken på användning kommer återbetalningen att reduceras.

    Du kan också häva köpet genom att vägra ta emot varan.

  • Har du några frågor?